Głos w sprawie…wszystkiego!


Żartowałem! Jak zwykle za mało czasu i miejsca. Daje tylko sygnał, że nie porzuciłem swojego bloga tym bardziej, kiedy w moja głowa i serce przypominają reaktor atomowy.

Głos w sprawie prawie wszystkiego? Ostatnio zastanawiałem się nad wolnością głoszenia swoich poglądów czy też otwartego wyrażania swojego zdania na rozmaite tematy. I jak się okazuje, nie jest to takie oczywiste. Głośne  manifestowanie swoich poglądów często może skończyć się oberwaniem jakimś bliżej nieokreślonym odłamkiem. Oby tylko nie zabił. Całe życie człowiek uczy się odwagi i właściwe walczy o prawo do własnej wolności choć wydaje się, że konstytucja danego państwa daje mu gwarancje, i mówi o naszej wolności jako człowieka. Wątpliwej próby to wolność.

Może niekoniecznie i do końca jestem za filozofią „róbta co chceta”, bo wolność to też odpowiedzialność ale jestem za tym, by histeryczne świadomości „odpierdoliły się od mojego/Twojego życia” i pozwoliły Ci żyć tak, jak czujesz, że chcesz żyć.

Jeśli chcesz wierzyć, że dzięki bananom Małysz latał dalej, proszę bardzo. Zresztą to żartobliwy przypadek. Życie dostarcza jednak znacznie poważniejszych problemów do rozwiązania.

Mam takie dwa powiedzenia do ilustracji tego materiału:

Po włosku leci to tak:

„Chi va piano, va sano…chi va sano, va lontano.”

Po polsku znaczy to:

„Kto idzie powoli, idzie zdrowo…kto idzie zdrowo, idzie daleko.”

Warto w ziemskiej wędrówce zajść jak najdalej i tak, by Twoje kroki i słowa zostały zapamiętane na długo. Zaś najcenniejsze co mamy, to własne życie i jego pełnię. Jest więc o co walczyć! Szable więc w dłoń i fanatyków goń goń goń!

Skomentuj

