Polactwo? A jakże!


Przez „Michniczkowszczyznę…” – napisałem koledze – nie wiem czy przebrnę. Polactwo obserwuje każdego dnia!

Erudyta z tego Ziemkiewicza. Ale nie w tym rzecz. Nie przepadam za polactwem, a filmy Barei oglądałem, choć mnie irytują. Znoszę Alternatywy 4, choć cały ten klimat wcale mnie nie bawi. Dlatego obawiam się, że przez Michnikowszczyznę nie przebrnę, przez ideologiczne zaplecze Wyborczej. Nie zamierzam nad tym absurdem się rozwodzić, rozwodzi się wielu bo porządki robić trzeba. Ja zadałbym inne pytanie: Panie Premierze, jak myśleć! Pewnie nikt podczas rewolucji 89, nie rozdawał instrukcji przygotowujących do wyzwań jakie będziemy mieć za lat 20-25 – nie dawał wykładni filozoficznej nachodzącemu nowemu człowiekowi, powołując się w tych trzech słowach na pozycję gnostyków. Współczuję sobie i koleżankom i kolegom, bo każdego dnia trzeba pokonywać to królestwo mordochu, ciągnące się od tamtego czasu, smagając do dzisiaj mackami ubiegłej ideologii absurdu. A z pewnością było trochę ideologów urabiających polskie społeczeństwo. Dlatego odsyłają do Michnikowszczyzny Ziemkiewicza.

Że tak powiem, jak tu wymagać od tego społeczeństwa myślenia i zachowań z kategorii dojrzałej demokracji i humanistycznego kapitalizmu skoro edukacja przesiąknięta była ideologią komunistyczną. Że niby co, 20-25 lat temu przyjechała do Polski krucjata z najbardziej demokratycznego państwa świata i dawaj oświecać naród!? Ten naród niestety i dzisiaj boryka się z miotającym ogonem demiurga. Normalność ?! Odpowie Kowalski!

W Radiowej Trójce, na pytanie Dariusza Bugalskiego w Klubie Trójki pewien autor na pytanie, to co pana zdaniem powinniśmy robić? Padła prosta odpowiedź. – Uczyć Polaków, że w ogóle się da. A co ma się dać? Na tym elementarnym poziomie nie ma potrzeby bym wykładał skomplikowaną filozofię turbomyślenia, na tym elementarnym poziomie należy powiedzieć, że możemy zadbać o swoje miasta pomimo, że inni demiurgowie mogą nim rządzić.

Polactwo warto wypalić dla własnego dobra. Jak nie po dobroci, to rozpalonym żelazem prosto w mózg! Żartowałem oczywiście. Polactwo musi zacząć znikać z polskich mediów, bodaj one były w pełni polskie. Propagować filozofię bycia cool? Do przodu? A co, chcesz być do tyłu? Chcesz wiecznie rozprawiać o tym, ile to razy ten naród dostał wpierdol i jacy to my jesteśmy biedni i pokrzywdzeni? No ja myślę, że nie. Zawodowo i prywatnie robię co mogę. Wiem, że mogę więcej. Możesz i Ty. Ty mały zawistny polaczku, przez małe „p”!

Po co? By chociażby Ziemkiewicz nie miał już powodu by pisać drugą część Polactwa, jak mu damy jeszcze więcej powodów. Jak kiedyś pojadę do Gdańska albo Zakopca, to jak spotkam ziomala, to ufam, że mi nie przyłoży w ryja, bo się do niego uśmiechnąłem i zaprosiłem na lampkę wina bo miałem ochotę pogadać z nim od serca o życiu. Tak samo w robocie. Mały zawistny, czasem duży boss, stanie się całkiem przyzwoitym człowiekiem, który da i zarobić i poczuć się jak człowiek.

Uważaj, od tego momentu jesteś namaszczony tym wpisem! Mały zawistny polaczku przez małe „p”. Teraz po prostu musisz piznać to swoje polactwo w kąt – powiedzieć – co, ja, nie dam rady??? Ooo, właśnie masz tak powiedzieć i pokazać tym wszystkim spec specjalistom od społeczeństwa, że zostały w Tobie jeszcze iskry szlachetności i, że, i że im pokażesz, na co się stać! A później, sobie pokażemy, że żadne tam Michniki, pierniki, Leniny, Staliny, Marksy i inne badziewie już więcej nie będą nam robić wody z mózgu i niech lud zna swoje miejsce ale na pewno nie w gnoju. Minie jeszcze pewnie parę lat, kiedy ta utopia stanie się faktem, ale skoro ja mogłem, możesz i Ty. Jeśli nikt inny w Ciebie nie wierzy, że Ci się uda, to wierzę w Ciebie ja. Daje Ci taki bezzwrotny kredyt, i nie roztrwoń go! Później idź do kumpla i zrób to samo. Później idź, do kolejnego i kolejnego…szansa jest zawsze…bo do kiedy powieka drga…warto próbować!

Skomentuj

