Kochajmy idoli z dawnych lat


126Wpis jest jakby przypadkowy. A może wcale nie. Autorowi, zebrało się  na wspominki. Włączył YouTuba, i puszcza stare hiciory z lat młodzieńczych. Jakieś stare kawałki Modern Talking, Blue System czy Europe.

Świat, pędzi tak szybko, że człowiek nawet nie ma czasu zastanawiać się, czy  jego idole lat szczenięcych jeszcze żyją! Jak szalony polowałem kiedyś na Zielony Sztandar, w którym publikowane  były plakaty ulubionych zespołów! Kiedy to już było! Aż coś w sercu ścisnęło! Później pierwsze kasety i walkmeny. Jakie niesamowite wrażenie, kiedy pierwszy  raz w swoich uszach usłyszałem efekt stereo! To było coś. Pamiętam jak dziś.

To była kaseta zespołu Modern Talking. A pierwszą, piracką kasetą, był kaseta  zespołu Blue System kupiona na miejskim targu! Nie wiem dlaczego, ale uwielbiam swoich idoli sprzed lat. Jakiś czas temu,  z bratem robiliśmy remont w piwnicy domu rodziców. Z bólem w duszy zdzierałem plakaty, które wisiały tam ponad 20 lat! Dlaczego tak się dzieje, że człowiek kocha swoich idoli z lat szczenięcych?

A może chodzi o pierwsze radości, słuchania muzyki w stereo, o emocje i radość,  że plakat idola zagościł w Twojej piwnicy, w której przeżywałeś swoje młodzieńcze rozterki.

Dzisiaj mamy tablety, iPhony i YT, i wszystko to na wyciągnięcie ręki! Ale wtedy,  ileż było frajdy, kiedy w końcu po miesiącach dopadłeś Zielony Sztandar a nim w końcu znalazłeś plakat ulubionego zespołu!!! Takich rzeczy po prostu się nie zapomina!!!

123

Z biegiem czasu jedne gwiazdy nikną ze scen odchodząc na zawsze, inne, na szczęście,  do dzisiaj wydają swoje płyty i dalej koncertują! Ta stara piwnica w domu rodziców, była zaplakatowana cała, a ja dojrzewałem, często pogrążony w młodzieńczych rozterkach, otoczony tymi idolami lat ’80 i ’90. Czasami do tych piwnicznych klubów wpadali kumple, gdzie rżnęliśmy w karty, słuchając muzyki czy wymieniając się plakatami.

Wtedy, byliśmy tacy młodzi gniewni! Ilu z nas pozostała ta młodzieńcza radosna gniewność?

Kiedy dzisiaj, po latach, włączam stare kawałki w których widzę swoich idoli, ściska mnie  za serce i kręci mi się łezka. Nawet jeśli byli tacy plastikowi, to dawali nam kopa w tych  trudnych młodzieńczych chwilach.

I kiedy będziesz zdzierał swój ostatni plakat ze ściany, bo niby jesteś już taki dorosły,  pamiętaj, że Ci nasi dawni idole, w jakiś sposób nas kształtowali. Towarzyszyli nam  przy odrabianiu lekcji czy rozchumarzali twarz, kiedy idąc ze szkoły z jedynką w zeszycie, w kupionej gazecie uśmiechali się do nas z plakatu.

I dlatego, kochajmy naszych starych dobrych idoli sprzed lat!

Płyta zespoły Europe wydana w 2012 r.

Europe-Bag-Of-Bones

3 uwagi do wpisu “Kochajmy idoli z dawnych lat

  1. Poezja zdaje się nie moja bajka a jednak i mnie zdarza się zgrzeszyć jakimś wierszem ,,do szuflady,, .Cóż,poetą się podobno bywa. Wczesna płodna twórczość tułała się po domach kultury,plecakach przyjaciół.Rozpłynęła się. Podziwiam ludzi,którzy wiernie tworzą i nie wstydza się, że są poetami! 🙂

    Lubię to

  2. Co do plakatów to już tylko wspomnienia… Mnie nakręca muzyka ze starych kaset. Kumpel przegrał na kasety całą płytotekę Marylion, Uriah Chip-już nawet nie wiem ,czy dobrze piszę. Mam polskie zespoły jeszcze z czasów mojej mamy i te ukochane moje z lat 80-90. Dużą cześć uchroniłam przed łapkami dzieci i jak mi ,zle sięgam po kaseciaka. Odkryłam, ze młodziaki podsłuchują to, co ja lubię ale w lepszym wydaniu,po obróbce – za pośrednictwem internetu. Cóż, jeszcze jeden dowód,że historia kołem się toczy! Gośka

    Lubię to

Skomentuj

