Że „terra” Zielonej Wyspy nie będzie!?


Fragmenty tekstu, który ukaże się w najnowszym numerze pisma Kozirynek Kwartalnik Kulturalny.

http://www.rasil.home.pl/kozirynek/index.html

„Wstajesz rano, podchodzisz do lustra i…się zaczyna! Że niby to jest moja Terra Incognita!?

Wymarzona Zielona Wyspa, by za Gałczyńskim powiedzieć: […]”A ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź, wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań  we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.[…]”

Ludzkie marzenia! Idealiści!

Każdy kolejny rok dokładany na własnego garba uświadamia człowiekowi, że nie będzie miał już lat 20, 30…itd. Że jak się z pewnymi rzeczami nie wyrobił, to się może już nie wyrobić bo może być za późno, albo trudno będzie nadrobić stracony czas i nie ma to nic wspólnego z brakiem pozytywnego myślenia. Choć dzięki maszynom do xerowania i technikom szybkiego czytania skróciliśmy czas wykonywania tych czynności i wielu im podobnych tak znacznie, że nasi dziadkowie powiedzieliby, że to szatańskie sztuczki. Powinniśmy czas ten zyskać – wręcz przeciwnie – ciągle go mało.

Tekst „Od redakcji” w poprzednim numerze Koziegorynku zawierał hasło przewodnie tego numeru. Brzmi ono tak: „Tam, gdzie kończą się reguły, zaczyna się Kozirynek”. Można też powiedzieć, że łamy tego pisma to nie Terra Incognita dla autorów przyzwyczajonych do regularników typu dziennik. Przykro nam. Cieszmy się, że jesteśmy dalej, ponownie! W ogóle! Przecież dzisiaj w cenie są zupełnie inne pasztety! […]

Jestem molem książkowym. Kiedyś zafascynowały mnie poradniki nt samorozwoju. Wydawałem na nie krocie. Treści pochłaniałem w tempie ekspresowym. Ale o dziwo, z biegiem lat prawie już do nich nie zaglądam. Urodzinowa paczka jednak mnie zaskoczyła. Joseph Murphy „Zdobądź pewność siebie i poczucie własnej wartości”- czytać? W tej paczce znalazłem również płytę Ludwika Konopko „Twarze” – proszę nie przeszkadzać, taki świat kocham. I tym jednym światem z wielu chcę się z Tobą podzielić. Zdobądź płytę, zamknij się w pokoju, włącz play i na drzwiach wywieś kartkę „nie przeszkadzać przez najbliższą godzinę”.

Foto Piotr Wójcicki

Foto Piotr Wójcicki.

– polecając również koncert z dnia 28.02.2014 w kościele św. Herberta w Wodzisławiu Śl.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35018,3018780.html – o artyście troszkę.

Kopia Twa

[…]

Stawiając kropkę nad „i” dzielę się myślą po nieodkrytych lądach z zapisków mojego Przewodnika.

Na mieliznach historii leżą zatopione skarby i perły ludzkiego umysłu. W ruinach historii tkwią kamienie trudu wielkich idei. Na śmietnikach historii leżą zagubione diamenty niedokończonych dzieł. Bądź amatorem historykiem. Łacińskie słowo pojęcia amator to „amare” – kochać (osoba lubiąca swoje zajęcie).”

 Twórczego odkrywania więc, mimo wszystko! ”

Pismo ukaże się pod koniec czerwca lub na początku wakacji.

 

 

 

2 uwagi do wpisu “Że „terra” Zielonej Wyspy nie będzie!?

  1. Bardzo inspirujący I prawdziwie poetycki Blog, Mariuszu. Przesluchalam kilka koncert Konopko na youtube i poslałam w świat informację, bo faktycznie grupa jest fascynujaca. Dziekuję

    Polubienie

Skomentuj

