Biografia Jobsa, sztuka i inne refleksje



6216352964_be6b665d4c_mJest już kilka tygodni po lekturze biografii Jobsa a obiecałem dorzucić kilka słów do poprzedniego wpisu. Tak, uległem marce i magicznej postaci Jobsa. Ponownie, jeśli się poczuwasz warto kupić biografię i przeczytać ją od deski do deski. Do ostatniej strony książka fascynuje a podatny grunt (czyli ja lub Ty)pochłonie każdą stronę tej pozycji. Rozwodzenie się nt temat dla tych którzy nie czują klimatu to strata czasu. Dla mnie to kolejna z najważniejszych lektur, która w znaczny sposób wpłynęła na myślenie o życiu i pracy z pasją. Nad resztą nie mam ochoty się rozwodzić – reszta jest zbyt osobista – chronię ją. Może kiedyś ta świadomość wydana ważne owoce a ja jeszcze pochylę się nad książką i Jobsem.

Sztuka – dostaję szału! Stoję na stanowisku, że tworzyć wolno każdemu ponieważ dzięki temu rozwija swoje zdolności twórcze. Triumfy święci owa kreatywność tym samym niepodważalne jest powiedzenie, że artystom wszystko wolno. Uczestniczę w rozlicznych wydarzeniach kulturalnych w których produkty artystów często to zwykłe gówno, które centralnie godzi w poczucie estetyki i wrażliwości nawet laika! Generalnie nikomu nie wolno zabronić tworzenia ale w pewnych aspektach sztuki współczesnej ja po prostu wysiadam z tego pociągu!

SZZW ostatni weekend sierpnia wybraliśmy się do Zamościa (niezwykle klimatyczne miasto!) na tzw. Ulicę poetycką. Podczas konkursu leśmianowskiego (byłem jednym z jurorów konkursu) 70% tekstów konkursowiczów można było z miejsca wyrzucić na śmietnik. Zadziwił jednak genialny lokal pod nazwą Szkoła Życia inspirująca się londyńskim jej wydaniem. W jej osnowę wpisany Bolesław Leśmian. Tak właśnie powinno się prezentować literaturę i poezję. W tym wydaniu może jeszcze się sprzeda. Pomysł genialny, ale jak na Zamość pomysłodawca przeskoczył o kilka poziomów wyżej i takie patenty najlepiej instalować w takiej Warszawie, Krakowie czy Londynie. Czasami człowiek po prostu nie pasuje do swojej społeczności serwując im zbyt ambitne pomysły.

W mediach śledzę wydarzenia na Ukrainie. Zastanawiam się czy przypadkiem politykom nie wypaliło mózgów. Czuję się bezsilny. Cywilizacja ma za sobą rozliczne konflikty zbrojne ale na nikim nie robi to wrażenia. Arsenał nuklearny wybranych państw świata świadczy o tym, że jednak cywilizacja niczego się nie uczy. Najbardziej przerażający jest fakt, że w przypadku globalnego konfliktu zbrojnego ułańską fantazję możemy sobie wsadzić między bajki.

Zbliżają się wybory – przepraszam, nie mam czasu!

Od kilku tygodni wzmacniam swój warsztat trenerski. Ale nie będę się nad tym rozwodził – superwizowanie przynosi rozliczne refleksje nad sobą i drugim człowiekiem. Niestety człowiek nie jest doskonałym produktem ewolucji dlatego N.S.L (Niestabilne Systemy Ludzkie) wymagają ciągłego doglądania. I tak bez końca. Może dlatego ciągle zajmuje się rozwojem osobistym?

Pewien bardzo ważny Pan z Festiwalu Inspiracji olał mnie, nie odpisał na moją wiadomość na FB. Może przestraszył się konkurencji? Inni pieją z zachwytu.

Oglądam dużo TV – kilkanaście kanałów – mam podzielną uwagę więc między wierszami robię inne rzeczy – ale to co mnie zalewa z ekranu TV coraz bardziej przeraża!

Sprzęt Appla ma swoją cenę. Nie wiem czy nakręciłem się na niego czytając biografię Jobsa – ale w pełni rozumiem jego tok rozumowania. Na pewno jednak po jego śmierci Apple nie będzie tym samym organizmem co za jego życia. Szkoda.

tedxW Lublinie w listopadzie szykuje się spotkanie wzorowane na spotkaniach TEDx. Zaskoczy czy rozczaruje?

Zarzuciłem jazdę na rowerze i bieganie! Dziwne rzeczy ze mną się dzieją!

Syntetyzuje! Ludzie nie lubią czytać „powieści”!

Skomentuj

