Hipis kreatywności – wywiad


Zapraszam do lektury wywiadu przeprowadzonego przez redaktora Jakuba Hapkę z serwisu radzyninfo.pl

Co sprawiło, że opuściłeś Radzyń?

Kobieta. To było tak zabawnie, że znaliśmy się trochę przez internet, trochę pisaliśmy. Później był rok przerwy. Potem odezwaliśmy się na facebooku. Dwa tygodnie pisania, napisałem: dobra, to spotkajmy się w Lublinie. Najzabawniejsze było to, że strasznie długo mieszkałem u rodziców, którzy pogodzili się z tym, że mój start w dorosłość jest wyjątkowo kulawy. A ja pewnego dnia wziąłem małą torbę podróżną, pojechałem do Lublina i już zostałem. A po 3 dniach się oświadczyłem. I tak zniknąłem z Radzynia, ku zdziwieniu wielu osób.

Jak widzisz nasze miasto z pewnego dystansu?

Strasznie pojemne pytanie, nie wiem, jak je ugryziemy. Moglibyśmy parę godzin o tym rozmawiać. W Radzyniu działałem długo na niwie kultury, mając różne doświadczenia. Ten wyjazd też pozwolił z zupełnie innej perspektywy spojrzeć na Radzyń – lubelskiej i małej miejscowości, Siedliszcze.

Radzyń gdzieś ginie w tym wszystkim. Lublin na przykład wie, co się dzieje w Krasnymstawie, Zamościu, w Chełmie, w Nałęczowie, a Radzyń jest jakby odseparowany. Sztandarowe wydarzenia, typu „Oranżeria”, czy „Ramole” zasługują na większą uwagę. 70 km od Lublina to żaden problem, żeby ludzie przyjeżdżali tutaj. Gdzieś jest jakiś „błąd w sztuce”, że te informacje nie docierają, w internecie trochę to ginie.

Oczywiście, Lublina z Radzyniem nie można porównywać. 300 tyś. mieszkańców a 15-16 tyś. to jest duża skala. `Czasami mam wrażenie, że Radzyń trochę za wolno się rozwija. Kapitał ludzki odpływa, co jest straszne. Wyjechała Dominika Leszczyńska, parę innych osób, które w jakimś sensie są istotnymi, pracowały tu i działały. Każda utrata takiej osoby to jest strata dla miasta. Jest grupa, z niej wypadają 2-3 osoby i ta grupa musi przyjmować na siebie większy ciężar.
Tu c.d.:

http://radzyninfo.pl/wywiady/wywiad-z-mariuszem-boberem/

Skomentuj

